لوازم داربست فروشی

                                     لوازم داربست فروشی

داربست چیست؟

 

یک سازه موقتی برای پشتیبانی از ساختار اصلی می‌باشد. همچنین کارگران و افراد مختلف از آن به عنوان یک سکو برای انجام و ادامه کار ساخت و سازشان استفاده می‌کنند.

 

برای استفاده از داربست، به مجموعه ای از لوازم نیاز داریم که صد البته کیفیتشان هم داراری اهمیت است و باید به شکلی باشد که بتواند داربست را به خوبی مهار کند.

در نظر داشته باشید که داربست ها از نظر وزن، به دو نوع زیر تقسیم می‌شوند:

  • سبک

  • سنگین

پس حتما در حین انتخاب و خرید لوله‌ی داربستی، شرایط محیطی و هوایی را در نظر بگیرید. انتخاب نوع لوله‌ با توجه به نیازتان بسیار مهم است، چرا که از خطراتی همچون سقوط افراد و خود داربست و خطر برق گرفتگی تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

معرفی کامل لوازم داربست

همانطور که می دانید خود داربست تنها یک لوله فولادی می‌باشد که استحکام بالایی دارد. اما بدون شک نمی‌توان از یک لوله ساده برای درست کردن و یا اجرای یک داربست کامل و پایدار استفاده کرد. کار کردن در ارتفاع خطرات زیادی به دنبال دارد و رعایت اصول ایمنی در حفظ جان کارگران ساختمانی تأثیر زیادی دارد. به همین جهت باید از انواع بست های مناسب برای هر محل استفاده گردد، تا یک سازه ای مستحکم تولید شود

برای اتصال لوله ها به یکدیگر انواع مختلف بست بر اساس محل بسته شدن و نحوه استفاده از آن ها وجود دارند. در اینجا موارد و تجهیزاتی مانند بست های دو پیچ و چهار چیپ به کار ما می‌آیند. همانطور که از نام آنها پیداست، از بست ۲ پیچ برای اتصال ۲ میله داربست، و از بست ۴ پیچ برای اتصال ۳3 لوله داربست به همدیگر استفاده می‌شود. در ادامه لیست کامل تری از این لوازم را برای شما آماده کرده ایم.

 لوله‌ داربست

لوله‌ داربست، یکی اجزای لوازم داربست است. این نوع لوله در ضخامت‌های ۲، ۲.۳ ، ۲.۵ و ۳ میلی‌متری و با وزن‌های ۱۴، ۱۶، ۱۷ و ۲۱ کیلوگرمی تولید شده و موجود می‌باشند. هرچه ضخامت لوله داربست بیشتر باشد، قیمت آن هم به همان نسسبت بیشتر خواهد شد.
سازه های فولادی که برای درست کردن نمای در کنار ساختمان بنا میشود و معمولا با کمک گیری از یه تکه چوب محکم از این بنا استفاده میشود، همین لوله های داربست می‌باشد.

از اصلی‌ترین مزایای استفاده از لوله داربست می‌ توان به مواردی مانند امکان نصب آهن، دوام و استحکام بالا، استفاده از پیچ و اتصالات به جای استفاده از جوش و الکترود و استحکام بالا در برابر خمش، پیچش و کشش اشاره کرد.
البته باید بدانید که لوله داربست فولادی در دو مدل درز دار و بدون درز تولید می‌شود و مدل مستحکم تر آن هم گالوانیزه شده است.

بست داربست

بست ها یکی از مهم ترین و الزامی‌ترین تجهیزات برای اجرای یک داربست می‌باشند. با اتصال بست می‌توان ۲ لوله داربست و یا تعداد بیشتری از لوله ها را به یکدیگر متصل کرد.همچنین بست ها انواع مختلفی دارند که نوع آنها با توجه به لوله انتخاب شده، تغییر می‌کند.

مشخصات، قیمت و خرید بست داربست بابایی مدل NB001 بسته 20 عددی | دیجی‌کالا

                                                                          ستون داربست

لوله های داربست از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار می‌باشند. اما با زیاد شدن بار اجرایی، ممکن است لوله هایی که در قسمت های پایین تر قرار دارند، تحت فشار زیادی قرار بگیرند و حتی در برخی مواقع، با خم شدگی منجر به حادثه شوند.
ستون های داربست می‌توانند کل فشار وارده را به صورت مستقیم به زمین انتقال دهند و ایمنی داربست را تا حد زیادی، بیشتر کنند.

                                                                     لوله ‌های زیر تخته ای

بر روی این لوله ها سخکه کار را قرار می‌دهند. این تخته ها بر روی این میله ها قرار می‌گیرند و باعث جلوگیری از لغزش های اضافی و حتی سر خوردن می‌شوند.

                                                                              شمع مایل

در شرایطی که داربست در بین ۲ ساختمان نزدیک به یکدیگر برپاشده است، برای حفظ فاصله و جلوگوری از صدمه دیدن ساختمان های اطراف، از لوله های شمع مایل استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که این لوله ها تنها بر روی ساختمان و یا زمین قابل نصب می‌باشند.

                                                                          لوله‌های مهار

این لوله ها به صورت افقی نصب شده و مانع از حرکت قطر داربست می‌شوند. حرکت در راستای قطر داربست بسیار خطرناک است و می‌تواند باعث این شود که کل داربست سقوط کند.

                                                                       قید دیوار درگاهی

این وسیله، وظیفه مهار کردن داربست در طولانی مدت را به عهده داشته و یکی از ابزار های پر استفاده برای برپا کردن یک داربست می‌باشد.

                                                                                 قید

قید، یک پل ارتباطی مطمئن و مستحکم برای اتصال لوله داربست و قید دیوار درگاهی می‎باشد. قید دیوار درگاهی توانایی اتصال مستقیم به لوله را نداشته و این کار با کمک گیری از قید صورت می‌گیرد.

                                                                دستک ‌های افقی داربست

با استفاده از این دستک ها می‌توان ۲ لوله سرتاسری را به هم متصل نمود تا ایمنی داربست بیشتر شود و بتوانید با خیالی راحت بر روی آن کار کنید.

                                                                    میله شکاف‌ دار اتصال

از این میله برای افزایش طول داربست استفاده می‌شود. در برخی از مواقع به دلیل سنگین بودن لوله های داربست، از این میله برای اتصال ۲ لوله داربست به یکدیگر استفاده می‌شود تا مقداری وزن سازه داربستی و همچنین میزان فشار آن کمتر شود.

                                                                 اتصالات پل زیر سقف

این وسیله وظیفه محکم کردن لوله های داربست به به پل های زیر سقف را دارد. این کار باعث می‌شود تا سازه داربستی، تحرک کمتری داشته باشد

                                                                     بست راست ‌گوشه

اتصال ستون داربست که در بالاتر ذکر شد، با کمک این وسیله به لوله های افقی متصل می‌شود.

                                                                  بست لوله‌ زیرتخته‌ای

اتصال لوله زیرتخته ‌ای یا دستک افقی داربست به لوله‌ افقی سرتاسری، توسط این دستگاه انجام می‌شود. لازم به ذکر است این وسیله در ۸۰ درصد پروژه های داربستی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

                                                                            بست گردان

اتصال دو لوله داربستی که با زاویه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

                                                                        مهار انتهایی

این وسیله درواقع یک نوع بست است که فقط از آن در انتهای داربست استفاده می‌کنند.

                                                                    صفحه‌ی زیرستون

صفحه ای پهن است؛ این صفحه در زیر ستون قرار می‌گیرد تا از اینکه زمین توسط ستون ها آسیب نبیند

                                                                         پایه‌ی قابل تنظیم

با استفاده از این وسیله میتوان ارتفاع پایه داربست را تغییر داد و آن را به طور دلخواه تنظیم نمود.

                                                                         توپی‌های پلاستیکی

این وسیله به لبه های تیز متصل می‌گردد تا در ارتفاعات از کارکنان محافظت نماید.
وسایلی که در بالا نام برده شد تنها گوشه ای از لوازم داربست می‌باشند.

                                                                       بست چهارپیچ سنگین

بست چهار پیچ سنگین را از فولاد با درصد کربن بالا یا همان چدن به روش ریخته گری تولید می کنند. مواد تشکیل دهنده آن از شکل پذیری بالایی برخوردار بوده و می ‌تواند فشارها و پیچش ها را تحمل کرده و دچار شکستگی نشود. قطعات تشکیل دهنده آن شامل چهار عدد مهره ۴چهار عدد پیچ و چهار عدد واشر است که با زاویه ۹۰ درجه به لوله متصل می شود.

                                                                        بست چهارپیچ سبک

بست چهار پیچ سبک با داشتن وزن کم، استقامت بالایی دارد و معمولاً از جنس چدن تولید می شود. این بست از دو عدد برگه، یک عدد کنده، چهار عدد پیچ و مهره و چهار عدد واشر دومیل تشکیل شده است.

                                                                          اتصال 17 سانتی

اتصال 17 سانتی که به رابط لوله های داربست شناخته می شود، نه تنها بر روی داربست های ساختمانی بلکه برای ساخت گلخانه های فلزی هم کاربرد دارد. این اتصال از پیچ و مهره و واشر و لوله ۶ تشکیل شده است.

خریدرابط 17 سانتی فروشگاه صنعتی فولاد رادمهر

                                                                         اتصال 20 سانتی

اتصال 20 سانتی جزء پرکاربردترین اتصالات داربست فلزی است که از یک لوله و دو پیچ و مهره تشکیل شده است. بیشترین کاربرد این اتصال برای وصل دو لوله در امتداد یکدیگر است.

اتصال 20 سانتی ورق 2.5 داربست فلزی - فولاد رادمهر

                                                                              بست تک پیچ

بست تک پیچ را معمولاً برای بستن لوله های داربستی که تحت فشار زیادی قرار نمی گیرند به کار می برند و بیشترین کاربرد آنها در سازه های نمایشگاهی و غرفه ها و گلخانه ها است. این بست هم در دو نوع سبک و سنگین تولید می شود. این بست را برای برپا سازی داربست هایی که اتصالات فلزی آنها در زاویه های متفاوت به یکدیگر وصل می شوند، به کار می برند، تا سازه های مقاوم تر برپا گردد.

                                                                             بست دو پیچ

بست دو پیچ برای بستن لوله ها به حالت تقاطعی کاربرد دارند که در این روش اتصال، زمان کمتری نسبت به سایر روش ها صرف می گردد. بعد از زمان هایی که سرعت انجام پروژه مهم باشد، حتماً از این نوع استفاده می کنند. همچنین از این نوع بست ها به عنوان دستگیره یا دستاویز هم به جهت تمیز کردن نمای ساختمان استفاده می شود و اجزای تشکیل دهنده آن شامل دو عدد برگه، یک عدد کننده، دو عدد مهره و دو عدد واشر است.

لوله داربستی |قیمت روزلوله داربستی بست و اتصالات داربست - لوله داربست آهن تک

                                                             بست گردان

بست گردان این امکان را می ‌دهد که ضمن اتصال دو لوله بتوان آنها را بر روی یکدیگر حرکت داد. این مدل به بست 360 درجه نیز مشهور است. در واقع این بست به نصاب این امکان را می دهد که دو لوله را به صورت عمودی بر روی یکدیگر بچرخاند. این بست ها در مدل های مختلف 2، 4،6 و 8 پیچ در بازار ارائه می گردد.

بست گردان 360 درجه | قیمت و راهنمایی خرید | انواع بست داربست سبک و سنگین

                                                                                  بست H

‏بست h به بست آهنگیر هم مشهور است؛ چرا که از یک طرف به لوله و از طرف دیگر به تیرآهن برای استحکام بیشتر داربست اتصال پیدا می کند. این بست باید کیفیت بالایی داشته باشد، تا بتواند داربست را مهار نماید. جنس آنها را از چدن نشکن انتخاب می کنند و بیشتر برای پالایشگاه ها، پتروشیمی و دکل های حفاری نفت و گاز کاربرد دارد. این نوع بست را به هیچ عنوان نباید برای حمایت از اعضای اصلی استفاده کرد  قیمت بست اچ (H) | قالب بتن قادری

                                                                             مغزی داربست

مغزی داربست یک نوع بست خاص بوده که برای قویتر کردن محل اتصال لوله مورد استفاده قرار می گیرد و داربست در بالاترین مقاومت پیچش و خمیدگی قابل استفاده است. این مغزی از جنس چدن داکتیل نشکن تولید می شود که با قرار گرفتن در داخل لوله موجب محکم شدن اتصالات می گردد. چرا که این مدل از بست نیرو و فشار را در تمام لوله پخش می ‌کند و از تمرکز بر روی یک قسمت جلوگیری می نماید و در داربست های عظیم باید از این نوع استفاده کنند.

Screenshot_5

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *